Retket

Vihti-Seura tekee vuosittain keväällä kotiseuturetken lähialueelle ja alkusyksystä toisen retken johonkin kulttuurikohteeseen hieman kauemmas Vihdistä.

Keväisten kotiseuturetkien tarkoituksena on tutustua Vihdin eri kyliin ja lähikuntiin. Retket ovat suuntautuneet muun muassa Palajärvelle, Vihtijärvelle, Selkiin, J.V. Snellmanin jalanjäljille, Jokikunnalle, Nummelaan, Herrakunnalle, Nuuksion kansallispuistoon Tervalammelle, Otalammelle, Vesikansaan sekä Irjalan ja Pääkslahden alueille ja Oinasjoelle sekä Karkkilaan.

Syksyn kulttuuriretkillä on vierailtu muun muassa Lohjanjärven maisemissa, Hämeenlinnassa, Porvoossa, Kemiönsaaressa, Tammelassa, Tammisaaressa, Somerolla, Porvoossa, Lempäälässä, Naantalissa ja Sastamalassa, Lahdessa, Helsingissä, Espoossa ja Mäntässä.

Retkillä on mukana asiantuntevia oppaita, jotka kertovat retkikohteesta. Päivän aikana tutustutaan kulttuurinähtävyyksiin, syödään hyvin ja opitaan uutta mukavassa seurassa.

Retkivastaavana toimii Sirpa Niemi.